Peregrinatio- konsertti, Markku Luolajan- Mikkola, barokkisello

su 29.10. klo 18.00 – su 29.10. klo 19.00

Sääksmäen kirkko

Peregrinatio- konsertti, ohjelmistona J.S. Bachin musiikkia. Vapaa pääsy, ohjelma 10€. Tuotto lähetystyön hyväksi oman seurakunnan nimikkoläheteille.

Markku Luolajan-Mikkola opiskeli sellonsoittoa Arto Noraksen ja Seppo Laamasen johdolla Sibelius-Akatemiassa. Hän suoritti diplomitutkinnon vuonna 1983. Mielenkiinto barokkimusiikkia kohtaan vei hänet Hollantiin, missä hän opiskeli viola da gamban soittoa Wieland Kuijkenin ja barokkisellon soittoa Jaap ter Lindenin johdolla Haagin Kuninkaallisessa Konservatoriossa. Hän suoritti jatkotutkinnot molemmissa soittimissa vuonna 1992.

Markku Luolajan-Mikkola on esiintynyt sekä kamarimuusikkona että omin resitaalein. Hän on ollut alusta saakka mukana Phantasm viola da gamba gamba -yhtyeessä ja soittaa lisäksi useissa muissa kokoonpanoissa kuten norjalaisessa Bergen Barokk -yhtyeessä ja Suomalaisessa barokkiorkesterissa (ent. 6. kerroksen orkesterissa). Markku Luolajan-Mikkola on esiintynyt Suomessa kaikilla tärkeimmillä musiikkijuhlilla ja konsertoi säännöllisesti myös ulkomailla:

Hän on konsertoinut noin 1000 konsertissa 30 maassa. Vuonna 2012-2013 hän on konsertoi mm. Italiassa, Englannissa, Irlannissa, Norjassa, Virossa, Liettuassa, Hollannissa, Unkarissa, Hong Kongissa ja Shanghaissa. Vuonna konsertteja 2014 on ollut mm. Wigmore Hallissa Lontoossa ja Wienin Konzert Hausissa.

Markku Luolajan-Mikkola opettaa Sibelius-Akatemiassa ja Länsi-Helsingin musiikkiopistossa.

www.luolajan-mikkola.fi

• Aikuisille Aikuisille
  • Musiikki Musiikki
  • Lähetys- ja avustustyö Lähetys- ja avustustyö

Markku Luolajan-Mikkolan kotisivut Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kanttori
Hakalantie 1
37600 Valkeakoski

Kirkkomuusikko, Musiikkipedagogi YAMK Konserttiasioista vastaava kanttori, yhteistyökuorojen- ja muiden musiikkitahojen yhteyshenkilö. Tavoitettavissa parhaiten ke, to tai pe.

Olen toiminut Sääksmäen seurakunnan kanttorina vuodesta 2013. Työhöni kuuluu jumalanpalveluksia, häitä, hautajaisia, musiikkitilaisuuksia, kuoro- ja konserttitoimintaa, hartauksia esim. laitoksissa, rippikoulua, yhteislaulutilaisuuksia jne. Myös kokoukset, yhteydenpito eri tahoihin, suunnittelu ja harjoittelu ovat osa työtäni.

Musisointi ja erilaisten ja eri-ikäisten ihmisten kohtaaminen ovat jatkuvia iloni aiheita. Kaikessa on läsnä rakastava ja armollinen Isä, jonka kanssa ja varassa saan kulkea.