Perhejuhlat ja hautajaiset

Perhejuhlat ovat tietynlaisia käännekohtia ihmisen elämässä. Ne voivat olla ilon tai surun juhlia, mutta aina ne vaikuttavat jollakin tavalla elämämme.
Ihmisen elämä on suurelta osalta arkea ja sen touhuja. Seurakunta haluaa kannustaa viettämään perhejuhlia ja haluaa näin myötäelää arjessa ja juhlassa.
Ristiäisiä, rippijuhlia, häitä ja hautajaisia järjestettäessä olemme käytettävissäsi ja tarjoamme apuamme ja osaamistamme. Jotta pääset alkuun perhejuhlan järjestämisessä, voit ottaa yhteyttä seurakuntatatoimistoon.

Ota yhteyttä!

Seurakuntatoimisto, 040 804 8851, palvelee hautausasioissa ja kun haluat kastaa lapsesi tai mennä naimisiin.

Sääksmäen seurakunnan seurakuntatoimisto on avoinna kirkollisten toimitusten sopimista varten maanantaina, tiistaina, torstaina ja perjantaina klo 9–11 ja 12-14. Keskiviikkoisin suljettu.

Kastetut, vihityt ja haudatut - tietojen julkaiseminen lehdissä

Sääksmäen seurakunnan kastetuista ja vihityistä julkaistaviin tietoihin kysytään asianomaisilta aina lupa. Haudatuista voidaan julkaista vain seurakunnan jäsenten tiedot. Automaattisesti kaikkien tietoja ei siis julkaista Valkeakosken Sanomissa.

Tietoja kastetuista, vihityistä ja haudatuista ei ole mahdollista julkaista kotisivuilla.

Merkkipäivämuistamiset

• Varhaiskasvatus muistaa lapsia 2-, 3-, 4-vuotispäivänä onnittelukortilla. Neljävuotiaille seurakunta lahjoittaa Lasten Raamatun. Viisivuotiaille järjestetään yhteiset syntymäpäiväjuhlat, joihin kutsutaan kirjeitse. Lisätietoja Ulla-Mari Hutko, 040 744 1637.
  • 10- vuotta täyttäville järjestetään 10 -synttärit vuosittain. Päivänsankareille lähetetään henkilökohtainen kutsu juhlaan. Lisätietoja Jetta Vihlman, 040 744 1596 ja Janne Virtanen, 040 744 1629.
  • 60-, 70-, 75-, 80- ja 85-vuotta täyttäviä seurakuntamme jäseniä kutsutaan yhteiseen syntymäpäiväjuhlaan vuosittain. Lähestymme syntymäpäivän viettäjiä kirjeitse, jossa on tarkemmat tiedot juhlasta ja siihen ilmoittautumisesta. Lisätietoja Päivi Isomäki, 040 744 1648.
  • 90- ja 95- vuotiailla käydään kotona onnittelemassa päivänsankaria. "Välivuosina" 100 ikävuoteen asti lähetetään onnittelukortti. Yli 100 vuotiaita käydään onnittelemassa henkilökohtaisesti. Päivänsankari voi, niin halutessaa, pyytää pappia, diakoniatyöntekijää ja jotain muuta seurakunnan työntekijää onnittelukäynnille kotiinsa tai laitokseen, sairaalaan tai vastaavaan paikaan, jossa asuu.

• Aina on myös mahdollista pyytää seurakunnan työntekijöitä juhlistamaan omaa syntymäpäiväjuhlaa, tuleepa vuosi täyteen minkä verran tahansa. Toivomme kuitenkin, että pyynnöt tulevat tarpeeksi ajoissa.

Kodin siunaaminen

Jokainen koti on siunaamisen arvoinen. Siunaaminen on rukousta, jossa kurotetaan kohti arkea. Jumalaa pyydetään olemaan läsän tavallisissa asioissa, arjen keskellä.

Koti voidaan siunata myös kasteen, seurojen tai muun luontevan tapahtuman yhteydessä.  Kodin siunaamisen voi toimittaa myös oman perheen ja läheisten kesken ja sen voi tehdä joku läsnäolevista..

Juhlatilat

Sääksmäen seurakunnan tiloja, kuten kirkkosaleja ja muita juhlatiloja, voi varata seuraaviin kirkollisiin perhejuhliin: hautaan siunaamiseen liittyvä muistotilaisuus, kastejuhla, rippijuhla, hääjuhla.

Pappilanniemen kurssikeskuksessa olevia juhla- ja kokoustiloja voi varata numerosta 040 744 1598.