Agape- konsertti. Tero Kuparinen, laulu, kitara ja piano

su 26.11. klo 18.00

Sääksmäen kirkko

Tero Kuparinen pitää Agape –konsertin Sääksmäen kirkossa 26.11. klo 18.00. Konsertissa kuullaan lauluntekijän uutta tuotantoa vuonna 2018 ilmestyvältä uudelta levyltä. Teron single ja musiikkivideo ilmestyivät lokakuussa 2017. Lauluillaan Akaan seurakunnan kappalainen keskittyy kohtaamiseen, erilaisuuden hyväksymiseen ja väkivallan vastustamiseen. Konserttiin on vapaa pääsy; tervetuloa!

Tero Kuparinen on itseoppinut tuottelias lauluntekijä ja laulaja. Soittoharrastuksensa hän aloitti soittamalla kitaraa murrosikäisenä, myöhemmin instrumenteiksi tulivat rummut ja piano. Ensimmäiset laulunsa hän teki noin 20 vuoden iässä, jolloin hän alkoi säveltää runoja. Niistä hän julkaisi ensimmäisen sooloalbuminsa v. 1996 Sano että rakastat. Levyn kaikki laulut olivat ennen julkaisemattomia Teron säveltämiä runoja. Jakelijana oli FG-Naxos. Pari vuotta myöhemmin Tero julkaisi levystä nuottipainoksen.

Seuraavan sooloalbuminsa Olet rakkain Tero julkaisi vuonna 2001. Tällä kertaa Teron ennalta julkaisemattomien sävellysten ja sanoitusten lisäksi mukaan mahtui myös yksi Eila Kivikk’ahon runo. Samana vuonna Tero teki lapsikuoro Piccolon kanssa Sinun kanssasi –messun. Sitä on esitetty kirkoissa eri puolilla Suomea ja myös Ruotsissa suosittuna pääsiäismessuna.

Teron varsinaisesti ensimmäinen pop -levy ilmestyy keväällä 2018. Ensimmäinen sinkku levyltä kuullaan jo syksyllä 2017. Levy on saanut nimekseen Agape. Lauluntekijä on koonnut siihen tekstejä jotka käsittelevät avioliittoa ja parisuhdetta. Sinä olet parasta laulun Tero teki alun perin tyttärensä häihin. Väkivaltaa vastustavana lauluna kuullaan biisi Käännä toinen poski. Pidä musta vielä kiinni laulu kuvaa sen sijaan luopumisen tuskaa ja ainutlaatuisuutta. Monet hänen laulunsa ovat syntyneet eletystä elämästä. Teksteillä on merkitys, jota kehystää usein harmoninen ja hyvin tuotettu melodinen sävel. Sääksmäen konserttiin on vapaa on pääsy. Tervetuloa !

terokuparinen.com

• Musiikki Musiikki

Kanttori
Hakalantie 1
37600 Valkeakoski

Kirkkomuusikko, Musiikkipedagogi YAMK Konserttiasioista vastaava kanttori, yhteistyökuorojen- ja muiden musiikkitahojen yhteyshenkilö. Tavoitettavissa parhaiten ke, to tai pe.

Olen toiminut Sääksmäen seurakunnan kanttorina vuodesta 2013. Työhöni kuuluu jumalanpalveluksia, häitä, hautajaisia, musiikkitilaisuuksia, kuoro- ja konserttitoimintaa, hartauksia esim. laitoksissa, rippikoulua, yhteislaulutilaisuuksia jne. Myös kokoukset, yhteydenpito eri tahoihin, suunnittelu ja harjoittelu ovat osa työtäni.

Musisointi ja erilaisten ja eri-ikäisten ihmisten kohtaaminen ovat jatkuvia iloni aiheita. Kaikessa on läsnä rakastava ja armollinen Isä, jonka kanssa ja varassa saan kulkea.