Valkeakosken kirkko pysyy suljettuna

Sääksmäen seurakunnan yhteistyötoimikunta päätti kokouksessaan 7.3.2018, ettei Valkeakosken kirkkoa oteta käyttöön talvikauden jälkeen.

Syynä tähän ovat työturvallisuusnäkökohdat. Kaikki toiminta siirretään muihin kirkkoihin ja tiloihin.

Kulku kirkkoon pääovien kautta suljetaan. Syynä on kirkon päätyseinän mosaiikkilaattojen kunto. Valkeakosken kirkon julkisivujen klinkkeripintaisissa elementeissä on havaittu vaurioita etenkin elementtien reuna-alueilla.

Klinkkerilaatat irtoilevat ja betonissa on pakkasrapautuma- sekä teräskorroosionvaurioita. Myös julkisivun elementtien saumauksissa on havaittu puutteita. Tämän vuoksi kirkon muut sisäänkäynnit luentosalia lukuun ottamatta aidataan kulkemisen estämiseksi.

Valkeakosken kirkon luentosalissa toiminta voi toistaiseksi jatkua normaalisti.

Sääksmäen seurakunnan yhteistyötoimikunta

Lisätietoja: