"Pimeästä valoon" konsertti: Jukka ja Tove Leppilampi

la 29.7. klo 14.00

Valkeakosken kirkko

Jukka ja Tove Leppilampi, laulu. Joonatan Rautio, piano. Järj. yhteistyössä Työväen musiikkitapahtuman kanssa.

Ohjelma 15/5 € ( 7-18 v. ja tapahtumarannekkeella ) käteisellä kirkon ovella tuntia ennen. Konsertti yhteistyössä Työväen musiikkitapahtuman kanssa. Konsertin jälkeen Artistikahvila kirkon luentosalissa. Naisten pankin kahvitus. Konsertti järjestetään Jipun konsertin tilalla.

Suomigospelin kiintotähden, laulaja-lauluntekijä Jukka Leppilammen, ura on kulkenut progressiivisen rockin lähteiltä folk-gospelin ja äänirunouden kautta tähän päivään, jossa ’mies, ääni ja kitara’ ovat voimakkaasti juurillaan. Vuonna 2016 julkaistiin hänen viimeisin levynsä Tämä huone, tämä hetki (Alba Records). Yli 40 artistivuoden jälkeen Jukka Leppilampi ammentaa edelleen ehtymättömästä luovuudenlähteestä. Laulettavaa ja sanottavaa riittää. Uudessa triossaan hänen rosoista lauluääntään ja persoonallista kitaransoittoansa täydentävät Tove Leppilammen herkkä ja intensiivinen laulu sekä Joonatan Raution värikylläinen pianon- ja saksofoninsoitto. Valkeakoskella on luvassa Jukan vanhoja kestohittejä uusin sovituksin sekä täysin tuoretta ohjelmistoa.

Monien tuotantojen laulaja, Tove Leppilampi, teki merkittävän taiteellisen vaiheen Helsingin kaupunginteatterin tanssiryhmässä. Hän jatkoi opintojaan musikaaliin keskittyen Royal Music Academyssä, Lontoossa. Tällä hetkellä esiintymisten ohella hän opiskelee laulupedagogiaa Novia-ammattikorkeakoulussa.

Joonatan Rautio on yksi maamme arvostetuimpia jazzsaksofonisteja. Hänelle myönnettiin Suomen Saksofoniseuran Josef Kaartinen -palkinto v. 1999. Vuonna 2000 hän sai Pekka Pöyry -palkinnon, ja vuonna 2001 hänet valittiin Pori Jazz Vuoden Taiteilijaksi. Suomen Jazzliiton Yrjö palkinto hänelle myönnettiin 2010. Saksofoninsoiton lisäksi hän on toiminut pianistina, sovittaja, tuottajana ja kapellimestarina lukuisissa erityyppisissä produktioissa.

• Nuorille Nuorille

yhteistyössä Työväen Musiikkitapahtuman kanssa

Kanttori
Hakalantie 1
37600 Valkeakoski

Kirkkomuusikko, Musiikkipedagogi YAMK Konserttiasioista vastaava kanttori, yhteistyökuorojen- ja muiden musiikkitahojen yhteyshenkilö. Tavoitettavissa parhaiten ke, to tai pe.

Olen toiminut Sääksmäen seurakunnan kanttorina vuodesta 2013. Työhöni kuuluu jumalanpalveluksia, häitä, hautajaisia, musiikkitilaisuuksia, kuoro- ja konserttitoimintaa, hartauksia esim. laitoksissa, rippikoulua, yhteislaulutilaisuuksia jne. Myös kokoukset, yhteydenpito eri tahoihin, suunnittelu ja harjoittelu ovat osa työtäni.

Musisointi ja erilaisten ja eri-ikäisten ihmisten kohtaaminen ovat jatkuvia iloni aiheita. Kaikessa on läsnä rakastava ja armollinen Isä, jonka kanssa ja varassa saan kulkea.