Kauneimmat joululaulut soivat unohdetuille lapsille

suomen_lahetysseura_logo.png

Suomen Lähetysseura on painattanut täksi jouluksi jälleen 800 000 lauluvihkosta. Vihkosta löytyvät ne kaikkein perinteisimmät ja rakkaimmat joululaulut, joita ilman joulu ei tunnu joululta. Lisäksi joka vuosi mukana on myös pari uudempaa laulua, mahdollisia tulevaisuuden klassikkoja. Tänä vuonna ne löytyvät lasten laulujen joukosta: espoolaisen muskariopettaja Eeva-Maria Nyyssösen ”Kolme hienoa herraa” ja ilmajokelaisen kanttori Heini Kataja-Kantolan ”Tähtilaulu”.

Seurakuntien järjestämissä Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuksissa kerätään kolehti Suomen Lähetysseuran ulkomaiseen työhön. Tänä vuonna kampanjan teemana ovat lapset. Maailmassa on miljoonia lapsia, jotka ovat orpoja tai elävät muuten vailla riittävää turvaa. Lähetysseura ohjaa keräystulot kehitysmaiden lasten koulutukseen, lasten ja äitien terveydenhuoltoon sekä perheiden toimeentulomahdollisuuksien parantamiseen.

Voittaako ”Sydämeeni joulun teen” taas?

Kauneimpien Joululaulujen verkkosivuilla www.kauneimmatjoululaulut.fi voi käydä äänestämässä omaa joululaulusuosikkiaan ja niin vaikuttaa seuraavan vuoden vihkon valikoimaan. Äänestäneiden kesken arvotaan potkukelkka ja kylpylälippuja Flamingo Spahan. Viime vuoden äänestyksessä voittivat tutut suosikit ”Sydämeeni joulun teen” ja ”Varpunen jouluaamuna”.

Verkkosivuilta löytyy myös kartta, johon seurakunnat voivat merkitä omat tilaisuutensa ja josta lauluintoiset voivat löytää itseään lähinnä olevan laulupaikan. Tilaisuuksia järjestetään useampia tuhansia adventin ja loppiaisen välisenä aikana. Myös ulkosuomalaiset monissa maissa järjestävät omia tilaisuuksiaan. Lisäksi monet seurakunnat viettävät jonain joulunpyhänä Kauneimmat Joululaulut -messua, joka on rakennettu joululaulujen ympärille.

Kauneimmat Joululaulut -nettiradiokanava toteutetaan perinteiseen tapaan yhdessä pääkaupunkiseudun seurakuntien mediatoimituksen eli Toivontuottajien Jouluradion kanssa. Joululauluja voi kuunnella 1. adventista loppiaiseen osoitteessa www.jouluradio.fi

Kolehtiin voi osallistua kännykällä

Jos joululaulutilaisuuteen ei tule otettua mukaan sopivan kokoista kolehtirahaa, ei huolta, kolehdin voi maksaa myös tekstiviestillä. Ohjeet viiden tai kymmenen euron arvoiseen lahjoitukseen löytyvät lauluvihkon takakannesta.

www.kauneimmatjoululaulut.fi

Uutinen: Suomen Lähetysseura