Kirkon syyskampanja jakaa #valoa

liekki_THUMB.jpg

Tiedote. Julkaistu: 20.10.2017, 09:41
Kirkon viestintä

Suomen evankelis-luterilainen kirkko haluaa tänä syksynä Jaa #valoa -kampanjan voimin nostaa esiin toisen huomioimisen tärkeyden ja sen, että aina löytyy joku, joka kuuntelee ja auttaa, kun omat voimat eivät tahdo riittää.

Jaa #valoa -somekampanja suunnataan erityisesti 18-25-vuotiaille nuorille aikuisille, mutta kaikkia kannustetaan mukaan tarttumaan valon jakamiseen niin livenä kuin somessa. Kampanja alkaa 23.10. ja jatkuu yli pyhäinpäivän 5.11. asti.

Tubettajat tukevat somekampanjaa

Kampanjaan ovat lähteneet mukaan nuorten seuraamat tubettajat, Joona Hellman ja HurHur eli Konsta Saajanto sekä valokuvaaja ja bloggari Janita Autio. Heillä on kokemus siitä, että monet nuoret pyytävät apua omiin vaikeisiin hetkiinsä.

”Olen tosi iloinen, että pääsin mukaan #valoa-kampanjaan, koska pimeään aikaan helposti masentaa ja sitä jää sängyn pohjalle yksinään makoilemaan. Saan palautetta lukijoiltani ja yksityisviestejä sosiaalisessa mediassa nuorilta, jotka kaipaavat jotakuta kelle keskustella. Siksi koen tämän kampanjan tärkeänä ja haluan auttaa tällä keinoin - jakamalla #valoa”, Janita Autio kertoo.

”Lähdin mukaan tähän projektiin sen takia, koska koin kampanjan edustavan mullekin tärkeitä asioita. Painotan todella useasti sitä, että keskustelu on avain asioista selviämiseen ja tämän kampanjan arvot täsmäävät suuresti mun arvojen kanssa. Yhdessä voimme tehdä jotain suurta!”, Joona Hellman kannustaa.

”On tosi siistiä ku pystyn jakamaan muille iloa ja hyvää fiilistä sekä somessa videoiden välityksellä että livenä taikatempuilla. Eikä siihen edes vaadita niin paljoa. Riittää, että on tukena ku toisella on vaikeeta. Oo säkin valona muille. Jaa #valoa ystäville ja läheisille”, HurHur innostaa.

Videoilla tositarinoita avun saaneista

Kampanjalla on omat verkkosivut valoapimeaan.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä, jossa mukaan lähteneet somevaikuttajat esittäytyvät. Sivuilla on videoita koskettavista tositarinoista, joissa toisen ihmisen tuki on auttanut erittäin rankoissa elämäntilanteissa.

Kampanja näkyy somevaikuttajien kautta erityisesti Instagramissa ja YouTubessa tunnuksella #valoa. Ensimmäistä kertaa Kirkon keskusteluavun chat on esillä myös Jodel-mobiilisovelluksessa.

Kirkon keskusteluavun sekä suomen- että ruotsinkielinen chat on avoinna laajennetuilla aukioloajoilla #valoa-kampanjaviikoilla. Suomenkielinen chat päivystää ma─pe klo 12─22 ja la─su klo 18─22, ruotsinkielinen ma─to klo 20─22.

Somevaikuttajien ja seurakuntien lisäksi kampanjassa ovat mukana Nuori kirkko, Palveluoperaatio Saapas, Kirkkopalvelut, Suomen lähetysseura, Suomen Pipliaseura sekä Kirkon Ulkomaanapu, jotka kertovat kampanjasivuilla tositarinoita Suomesta ja maailmalta.

Lisätietoja:
Kampanjapäällikkö Hanna Piira, hanna.piira@evl.fi, p. 050 351 8381
Someviestinnän koordinaattori Henna Ahlfors, henna.ahlfors@evl.fi, p. 050 326 9012
Asiantuntija Titi Gävert, Kirkon keskusteluapua, titi.gavert@evl.fi, p. 050 326 4789
Kirkon keskusteluapuaLinkki avautuu uudessa välilehdessä
Kirkon Instagram: @jaavaloaLinkki avautuu uudessa välilehdessä, Kirkon YouTube: ValoaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

____________________

Suomen evankelis-luterilaisessa kirkossa on noin neljä miljoonaa jäsentä. Suomen suurin uskonnollinen yhteisö on mukana ihmisten elämän arjessa ja juhlassa ja pitää esillä kristillisiä arvoja yhteiskunnallisessa keskustelussa.

Kirkon viestintä välittää ajantasaista tietoa kirkosta medialle ja suurelle yleisölle.Kirkon verkkosivusto osoitteessa evl.fi

2017-10-23 13:58:01.0