Herättäjäjuhlat kutsuvat Tampereen Kalevaan 6.-7.7.

herttjjuhlat2018_lhellesi_ikvin_logo.jpg

Herättäjäjuhlat on luterilaisessa kirkossa vaikuttavan herätysliikkeen herännäisyyden eli körttiläisyyden suurin vuosittainen tapahtuma, ja se on yksi suurimmista kirkollisista kesäjuhlista. Juhlille ovat tervetulleita kaikki - juhlakentälle voi tulla kurkistamaan ja kuuntelemaan, pistäytymään tai olemaan pidemmäksi aikaa.

Herättäjäjuhlien varsinainen ohjelma, seurat ja sunnuntain messu, järjestetään juhlakentällä Liisanpuistossa. Lisäksi on oheisohjelmaa muun muassa puistoissa ja kirkoissa. Seuroissa vuoroin kuullaan lyhyitä puheita, vuoroin lauletaan. Seurat kestävät tunnin verran.

Juhlille odotetaan ainakin 30 000 osallistujaa, joten apukädet ovat tarpeet. Talkootöistä löytyy jokaiselle jotakin - tule yhteen vuoroon tai ota useampi.

Talkoisiin tulevista pidetään herättäjäjuhlilla hyvää huolta. Tehtävien keston mukaan jaettavien ruoka- ja kahvilippujen lisäksi talkoolaiset saavat juhlien tyylikkään t-paidan ja mahdollisuuden pysäköidä maksutta juhlien talkoopysäköintialueella. Pyydettäessä on myös mahdollisuus saada todistus osallistumisesta talkoisiin.

Talkootehtäviä voi selata ja ilmoittautua tiettyyn tehtävään vapaaehtoistyo.fi:ssa osoitteessa vapaaehtoistyo.fi/herattajajuhlat_2018Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2018-06-19 13:18:00.0