Seurakunta vähentää kokoontumisia ja tapahtumista perutaan muut paitsi jumalanpalvelukset ja toimitukset

Sääksmäen seurakunta on päättänyt tehdä muutoksia seurakunnan järjestämiin kokoontumisiin nykyisen koronavirustilanteen vuoksi. Muutosten syynä ovat Kirkkohallituksen 12.3. antamat ohjeet.

Muutokset ovat voimassa toistaiseksi ja toiminta palautuu normaaliksi heti kun se on mahdollista. Tulevan sunnuntain jumalanpalvelukset Metsäkansan kirkossa kuorojen konsertti mukaan lukien sekä iltakirkko Kappelikirkossa pidetään normaalisti, mutta Vekarakirkko perutaan.

Kappelikirkon iltakirkko striimataan ja se on nähtävissä seurakunnan Youtube-kanavalla.

Muut toimenpiteet:

-          Yhteiset syntymäpäiväjuhlat 80-, 85-, ja 90-vuotiaille perutaan.

-          Kohtaamispaikka ja Toivon talo suljetaan.

-          Konsertteja ei pidetä, ei myöskään riparikonsertteja 18.3. ja 19.3.

-          Päiväkerhot, temppukerho, kirkkomuskari, vauva- ja taaperokahvila sekä perhekerhot perutaan.

-          Iltapäivätoiminta jatkaa normaalisti, mikäli koulut pidetään auki.

-          Yli 10 hengen kokoontumisia pitää välttää.

-          4-vuotisonnittelukäyntejä ja muita onnittelukäyntejä tehdään vain seurakuntalaisten pyynnöstä.

-          Diakonian kotikäyntejä tehdään vain seurakuntalaisten pyynnöstä.

-          Seuraavat rippikoulutapahtumat pidetään verkossa tai muussa vastaavassa.

-          Aamunavaukset ja koulupäivystykset pidetään normaalisti.

-          Nuorten illat perutaan, nuorten viikkotoiminta perutaan.

-          Musiikkiryhmät eivät kokoonnu.

-          Hiihtolomariparin konfirmaatio pidetään toukokuussa suunnitellusti.

-          Kolehti kerätään messujen loputtua ovella.

-          Pääsiäispolkua ei rakenneta tänä vuonna. Muista hiljaisen viikon ja pääsiäisen tapahtumista tehdään päätös myöhemmin.

Kaikissa kokoontumisissa, kuten jumalanpalveluksissa, noudatamme korostettua hygieniaa. Tulethan järjestettäviin kokoontumisiin terveenä, jotta virus ei leviä eteenpäin.

2020-03-13 13:02:55.0