Koronavirus-pandemian vaikutukset seurakunnan toimintaan

Sääksmäen seurakunta haluaa olla valkeakoskelaisten tukena pandemian keskellä.

Kirkolliset toimitukset (kasteet, vihkimiset ja hautajaiset) toteutetaan voimassa olevien rajoituksien mukaisesti. Yksityistilaisuuksien, kuten perhejuhlien osalta kokoontumissuositus Pirkanmaalla on tarkentunut 10 henkilöön 15.12. saakka. Tämä tarkoittaa kotikasteita ja muistotilaisuuksia.

Seurakunnan järjestämät, meidän tiloissa tapahtuvat tilaisuudet ovat julkisia. Jos järjestetään yli 50 hengen tapahtumia, ne ovat mahdollisia ainoastaan, mikäli koronaturvallisuus toteutuu.

Seurakunnan viikkotoimintaa toteutetaan mahdollisuuksien mukaan ottaen huomioon viranomaisten antamat ohjeistukset. Adventin ja joulun ajan tilaisuuksien järjestämiseen ja henkilömääriin voi vielä tulla muutoksia. Joululaulutilaisuuksia järjestämme vain ulkona. Joulun ajan hartauksien määrää on lisätty ja niiden kestoa lyhennetty.

Ulkotilaisuuksissa on myös käytettävä maskia ja huolehdittava turvavälien säilymisestä.

Kaikessa toiminnassa huomioidaan turvallisuus. Seurakunnan toimintaan osallistuville suositellaan maskin käyttöä. Mikäli oma maski on unohtunut, niin seurakunnan kirkoissa ja tiloissa on niitä tarjolla. Samoin tiloissa on käsidesiä. Tilaisuuksien toimittajat huolehtivat tarkasta käsihygieniasta, käyttävät maskia sekä opastavat turvavälien säilyttämisestä tiloissa.

Seuraamme jatkuvasti koronatilanteen kehittymistä Valkeakoskella ja viranomaisten antamia turvallisuusohjeita.

Ohjeet toimintaan osallistuvalle

Kaikessa seurakunnan toiminnassa noudatetaan turvallisuusohjeita. Noudattamalla yhteisiä ohjeita suojaamme paitsi itseämme myös toisia. Kun osallistut toimintaan, huolehdi aina seuraavista asioista:

1. Osallistu tilaisuuksiin ja tapahtumiin vain terveenä.
2. Pidä huolta hyvästä käsi- ja yskimishygieniasta. Käsidesiä ja maskeja on saatavilla kaikissa toimipisteissä.
3. Huomioi turvavälit. Huolehdi turvaväleistä myös tilaisuuksiin tullessasi ja pois lähtiessäsi.

Jumalanpalvelukset

Ajantasaiset tiedot messuista ja joulun tapahtumista löydät seurakunnan nettisivuilta ja Kotikirkosta sekä Valkeakosken Sanomien kirkollisista tiedoista. Kappelikirkon jumalanpalvelukset striimataan suorana lähetyksenä seurakunnan YouTube-kanavalle. Ehtoolliselle voidaan osallistua turvallisesti, kun huomioidaan turvavälit ja käsihygienia. Käytännön ohjeet poikkeusajan ehtoollisen vietosta kerrotaan messun alussa.

2020-11-25 14:33:27.0