I'll be Bach! Urkumusiikin klassikoita ja leffamusiikin helmiä. Urkuri Esa Toivola

to 23.5. klo 18.00

Sääksmäen kirkko

Vanhan vitsin mukaan Hollywoodissa tehtiin elokuvaa musiikin historiasta. Rooleja jaettaessa Arnold Schwarzenegger tokaisi: ”I’ll be Bach!” Esa Toivolan konsertissa mahtipontinen Hollywood-tyylinen elokuvamusiikki vuorottelee urkumusiikin klassikoiden kanssa. Onko musiikkityylien raja-aidoilla loppujen lopuksi merkitystä? Esa Toivola on Tampereen Tuomiokirkon urkuri ja esiintyvä taiteilija, joka silloin tällöin tekee loikkia mykkäelokuvamusiikin, Ultra Bran ja avaruuselokuvamusiikin maailmaan. Ohjelmassa J. S. Bach, John Williams, L. Boëllmann, Europe

Ohjelma 10 €. Tervetuloa!

Esa Toivola opiskeli kirkkomusiikkia ja urkujensoittoa Sibelius-Akatemian Kuopion osastossa, Amsterdamin konservatoriossa ja Piteån musiikkikorkeakoulussa, jossa opinnot päättyivät konserttiurkurin tutkintoon vuonna 2006. Hänen tärkeimpiä opettajiaan ovat olleet Mikko Korhonen ja Hans-Ola Ericsson.

Vuonna 2004 Esa Toivola voitti ensimmäisen palkinnon Nijmegenin kansainvälisessä

urkukilpailussa Alankomaissa. Hän soitti ensikonserttinsa Helsingin Tuomiokirkossa vuonna 2005 ja on konsertoinut ympäri Suomea sekä useissa Euroopan maissa.

Esa Toivola on Tampereen Tuomiokirkon urkuri. Aiemmin hän on toiminut urkujensoiton opettajana Sibelius-Akatemian Kuopion yksikössä sekä Kangasalan seurakunnan kanttorina. Toivolan muusta musiikkitoiminnasta mainittakoon continuo-soittajan tehtävät useissa kirkkomusiikkiproduktioissa sekä mykkäelokuvaesitysten piano- ja urkusäestykset.

Kanttori
Hakalantie 1
37600 Valkeakoski

Kirkkomuusikko, Musiikkipedagogi YAMK Konserttiasioista vastaava kanttori, yhteistyökuorojen- ja muiden musiikkitahojen yhteyshenkilö. Tavoitettavissa parhaiten ke, to tai pe.

Olen toiminut Sääksmäen seurakunnan kanttorina vuodesta 2013. Työhöni kuuluu jumalanpalveluksia, häitä, hautajaisia, musiikkitilaisuuksia, kuoro- ja konserttitoimintaa, hartauksia esim. laitoksissa, rippikoulua, yhteislaulutilaisuuksia jne. Myös kokoukset, yhteydenpito eri tahoihin, suunnittelu ja harjoittelu ovat osa työtäni.

Musisointi ja erilaisten ja eri-ikäisten ihmisten kohtaaminen ovat jatkuvia iloni aiheita. Kaikessa on läsnä rakastava ja armollinen Isä, jonka kanssa ja varassa saan kulkea.