Operaatio kirkkosukat

Tarvitsemme vapaaehtoisia kutojia kastettaville vauvoille annettaville Sääksmäen kirkkosukille.

Ohjeen kirkkosukkiin saat alta löytyvästä linkistä, Seurakuntatoimistosta (Valkeakoskenkatu 27), sosiaalisen median kanavista tai vaikka sähköpostilla pyytämällä.

Valmiit kirkkosukat voit palauttaa seurakuntatoimistoon sen aukioloaikoina ma, ti, to ja pe klo 9-11, 12-14.

Jos lankojen hankkiminen on hankalaa, seurakuntatoimistosta voit kysyä myös lankoja. Sääksmäen kirkkosukkien mallin on laatinut Minna Horelli.

LATAA TÄSTÄ Sääksmäen kirkkosukat neulontaohje

Sääksmäen seurakunnan työntekijät vievät lämpimiä tuliaisia sekä elämän alkupuolella että loppupuolella kohtaamilleen ihmisille. Kastettavat lapset saavat tuliaisina pienet Sääksmäen kirkkosukat ja yli 90-vuotta täyttävät isommat villasukat. Myös isompia aikuisten sukkia otetaan vastaan sekä syntymäpäivälahjasukiksi tai diakonian avustuksiin. Varsinkin joulun alla villasukat ovat odotettu lisä diakonian jouluavustuspakettiin. Diakonian sukat voi tehdä omalla parhaaksi katsomallaan mallilla ja niihin voi kysyä lankoja diakoniatoimistosta.

ruskea neulesukka, ristikuvio, vauvan tossu
Sääksmäen kirkkosukka