Kirkkoneuvosto esittää kirkkovaltuustolle kirkollisveroksi 1,6 %

Kirkkoneuvosto päätti esittää kirkkovaltuustolle vahvistettavaksi seurakunnan tuloveroprosentiksi vuodelle 2023 valtionvarainminiseteriön ja kirkkohallituksen suosituksen mukaisesti 1.60 %.

Kirkkoneuvosto päätti myös, että se esittää kirkkovaltuustolle toisen kappalaisen viran lakkauttamista 1.1.23.

Diakoniatyöntekijän virkaan valittiin Pihla Mulkahainen Vesilahdelta ja kanttori Tomi Pöntiselle myönnettiin virkavapaus nuorisodiakonin viransijaisuuden hoitamiseksi.

Kokouksessa käsiteltiin lisäksi Riikka-Leena Nieminen-Eerolan toukokuussa kirkkovaltuustolle jättämää aloitetta, jossa esitettiin aitojen poistamista Valkeakosken kirkon ympäriltä.

Kirkkoa ympäröivät aidat on asennettu turvallisuussyistä ja pyritty vähentämään ilkivaltaa kirkon ympäristössä. Kirkon etupihan maanvajoamat on jälleen täytetty, mutta tilannetta pitää jatkuvasti seurata, etenkin voimakkaiden sateiden jälkeen Yksi riskitekijä on ollut päätyjen osittain irtonaiset klinkkerilaatat, joiden irtoamisriskiä voidaan pitkän seurannan (4 vuotta) perusteella pitää vähäisenä.

Tarvittavat toimenpiteet aitojen poistamiseksi on aloitettu ja ne on mahdollista lopullisesti poistaa syksyn aikana.

Turvallisuuden lisäämiseksi voidaan lisätä opastusta kirkon ympäristöön. Riskinä aitojen poistamisen jälkeen on, että ilkivalta kirkon läheisyydessä lisääntyy, joka väistämättä lisää kiinteistön ylläpitokuluja.

Samoin ylläpitokuluja nostaa kiinteistön ulkoalueiden huoltotason nosto. mm hiekotus, auraus.

Muut päätökset ovat luettavissa kirkkoneuvoston pöytäkirjasta.

Kirkkoneuvoston pöytäkirja on nähtävillä seurakuntatoimistossa 26.8.-10.9.22 aukioloaikoina ma, ti, to ja pe klo 9-11 ja 12-14 sekä seurakunnan kotisivuilla kohdassa Päätöksenteko – kirkkoneuvosto.

Kirkkovaltuuston seuraava kokous on 8. syyskuuta klo 18 seurakuntatalolla. Kokoukseen on vapaa pääsy.

2022-08-26 08:58:16.0