Kirkkohallitukselta lausunto Valkeakosken kirkon purkamispäätökseen liittyvästä valituksesta

Tiedote. Julkaistu: 26.02.2019, 15:50
Kirkon viestintä

Nyt kirkkohallituksen hallinto-oikeudelle antamassa lausunnossa todetaan, että valituksen perusteissa ei tuoda selkeästi esiin sellaisia seikkoja, joiden johdosta kirkkohallituksen päätöksen laillisuus saatettaisiin kyseenalaiseksi. Kirkkohallituksen lausunnossa esitetään, että valitus tulisi jättää tutkimatta.

Lausunnossa todetaan myös, että mikäli Helsingin hallinto-oikeus ottaa valituksen tutkittavakseen, lausunnossa käydään läpi sellaisia keskeisiä päätöksen lainmukaisuuteen liittyviä seikkoja, kuten käytettävissä olleiden selvitysten oikeellisuus ja riittävyys, valituksesta pyydetyt lausunnot, kirkkohallituksen päätöksen perustelut ja erityisesti esitetyt kiinteistömenot, rakennussuojeluun ja päätöksen vastustamiseen liittyvät näkökohdat sekä niiden vaikutus valituksenalaisen päätöksen lainmukaisuuteen. Näillä perusteilla kirkkohallituksen lausunnossa esitetään valituksen hylkäämistä.

Lisätiedot: Lakimies Birgitta Hämäläinen, p. 040 688 1527

2019-02-26 15:52:00.0