Kirkkoneuvosto päätti kokouksessaan 9.5., että Pappilanniemen peruskorjaus etenee kirkkovaltuuston käsittelyyn

Sääksmäen seurakunnan kirkkoneuvosto kokoontui torstaina 9.5. käsittelemään Pappilanniemen peruskorjausta, tuloveroprosentin vahvistamista vuodelle 2020 ja talousarvion laatimisohjeita.

Pappilanniemen kurssikeskuksen peruskorjaussuunnitelman rahoitusvaihtoehtoineen kirkkoneuvostolle esitteli vs. talousjohtaja Anneli Hell. Esittelyn jälkeen asiasta keskusteltiin ja kirkkoneuvosto päätyi yksimielisesti hyväksymään esitetyn päätösehdotuksen.

Päätösehdotuksen mukaan kirkkovaltuusto hyväksyy Pappilanniemen kurssikeskuksen peruskorjauksen suunnitelmat, lisämäärärahan Pappilanniemen peruskorjaukseen 1.580.000 euroa kokonaisuutena investointeihin vuosille 2019-2020, ja poistaa varatun 500.000 euron määrärahan Pappilanniemen käyttötalousosasta. Tämän lisäksi Olavi-rakennus puretaan vuoden 2024 loppuun mennessä. Peruskorjaushankkeen rahoittamiseen seurakunta ottaa 1.000.000 euroa lainaa ja investoinnin poistoajaksi tulee 20 vuotta.

Pappilanniemen kurssikeskuksen peruskorjaus kohdistuu päärakennukseen, jossa on todettu sisäilmaongelma sekä kosteusvaurioita majoitusrakennuksen alapohjassa. Tulevassa remontissa tehdään vaurioalueille sisä-ja ulkopuolisia korjauksia.

Pappilanniemen peruskorjauksen on tarkoitus alkaa syksyllä 2019 niin, että kurssikeskus on jälleen käytössä viimeistään toukokuussa 2020, kun kesän rippileirit alkavat.

Sääksmäen seurakunnan veroprosentiksi kirkkoneuvosto päätti esittää 1,65 % eli veroprosentti pysyisi ennallaan.

Kirkkovaltuuston kokous on 6.6. klo 18.00 seurakuntatalolla, Valkeakoskenkatu 27.

2019-05-10 16:32:00.0