Kirkon uudella jouluevankeliumivideolla talvinen sää kohtaa lämpimän joulusanoman

3136da8f8f7b58689542f3b444f12ad1_S.jpg

Tiedote. Julkaistu: 15.12.2019, 12:43
Kirkon viestintä

Video on kuvattu Rovaniemen talvisissa maisemissa. Pääosassa esiintyy paikallinen näyttelijä Alisa Syväjärvi. Videon on ohjannut ja käsikirjoittanut Miina Alajärvi. Video on julkaistu kolmella kielellä: suomeksi, ruotsiksi ja pohjoissaameksi.

Videon tuotantoyhtiönä toimi rovaniemeläinen Flatlight Creative House, ja mukana oli myös iso joukko vapaaehtoisia sekä seurakunnan työntekijöitä. Jouluevankeliumista tuli monin tavoin merkityksellinen produktio, jossa joulumieltä nostatti myös esiintyjäpalkkioiden lahjoittaminen kevään Yhteisvastuukeräykseen.

Kirkko on tehnyt jouluevankeliumivideoita vuodesta 2016 lähtien. Tänä vuonna video tehtiin ensimmäistä kertaa myös pohjoissaameksi. Videot löytyvät joulu.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä-, jul.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä- ja juovllat.fi-verkkosivuilta.

"Oli hienoa toteuttaa jouluevankeliumivideon kuvaukset Rovaniemellä, missä saimme ison vapaaehtoisjoukon mukaan yhteisen hyvän eteen. Halusimme suunnitella tarinamme pohjoiseen, missä joulunajan kylmä talvinen ilma kohtaa lämpimän joulusanoman. Olemme myös hyvin iloisia siitä, että kirkko toteutti ideamme saamenkielisestä versiosta", kertoo vastaava tuottaja Maria Gullsten Flatlight Creative Housesta.

Rovaniemen seurakunta järjesti videon tiimoilta toisena adventtina Rovaniemen keskustassa yleisötilaisuuden, jossa esiteltiin jouluevankeliumivideon Making of -versio. Tunnelmaa Lordin aukion tilaisuuteen toivat jouluseimi, jääveistokset sekä joulukuusi koristeineen ja valoineen.

Jouluevankeliumivideosta on tehty myös lyhytversio, jota esitetään Finnkinon elokuvateattereissa ympäri Suomen 15.–23.12.2019.

2019-12-16 15:02:00.0