KesäSpirit panosti turvallisuuteen – kaikille jaettiin kasvomaskit

KESÄSPIRIT_1.8..jpeg

KesäSpirit eli Hengen uudistus kirkossamme -liikkeen kesäjuhla vietettiin lauantaina 1.8. Lempäälän Ideaparkissa korona-aikaan kuuluvien poikkeusjärjestelyiden puitteissa. Osallistujien turvallisuudesta huolehdittiin mm. istumajärjestelyin, käsihuuhtein ja jonoja välttäen. Lisäksi järjestäjät jakoivat kaikille osallistujille kasvomaskit, joita kehotettiin käyttämään varsinkin yhteislaulun, keskusteluiden ja ehtoollisen aikana. Varotoimista huolimatta monet etukäteen paikan varanneet peruivat osallistumisensa viime hetkellä koronapaniikkiin vedoten. Tapahtumaan saattoikin osallistua myös striimauksen kautta. Perumisista huolimatta tapahtumapaikan 700 istuimen kapasiteetti tuli täyteen. Striimiä seurasi joitakin satoja ihmisiä.

Aamupäivällä yhdysvaltalainen pastori John Burke puhui videon välityksellä hengellisen kasvun teemoista. Hän opetti, että kasvuun tarvitaan ennen kaikkea kolmen tavan harjoittamista: Hengen johdatuksen kuuntelemista, Raamatun sanan opiskelemista ja elämistä teeskentelemättömässä uskovien yhteydessä. Toisessa opetuksessaan hän sukelsi syvälle siihen, miten Jumala kasvattaa ihmistä koettelemusten ja kärsimyksen kautta. Kristitty ei voi kasvaa kypsyyteen ilman koettelemusten läpikäymistä, hän painotti.

Iltapäivän aloitti HU:n toiminnanjohtajan Timo Pöyhösen linjapuhe. Hän puhuin ajankohtaisesta koronatilanteesta sanoen sen olevan Jumalan puhuttelua ja paitsi kriisi niin myös iso mahdollisuus uudistumiseen. ”Pahinta, mitä koronan jälkeen voisi tapahtua olisi, että seurakunnat palaisivat kriisin jälkeen saman vanhan systeemin pyörittämiseen, että hukkaisimme etsikkoaikamme, ainutlaatuisen mahdollisuuden uudistua”, hän sanoi.

Loppuiltapäivässä perehdyttiin terapeutti-kirjailija Päivi Niemen kanssa Jumalan äänen kuuntelemiseen ja heti sen perään profetoimisen lahjaan Jukka Hammarénin ja Riitta Paajasen kanssa. Samassa yhteydessä lahjat laitettiin heti käytäntöön ja tilanteessa kuultiin useita koskettavia profetioita. Iltapäivän lopuksi Healing roomsin toiminnanjohtaja Markku Laitinen opetti parantavasta rukouksesta niin ikään käytännön harjoitusten saattelemana.

Iltatilaisuudessa keskityttiin armoon ja evankeliumiin. Aluksi HU:n yhteisövalmentaja Johanna Sandberg kertoi avoimesti omasta hengellisestä ”pimeästä yöstään” ja siitä, kuinka hän sen kautta löysi armollisen Jumalan. Päivän päätteeksi KRS:n kouluttaja Matti Mäkinen puhui siitä, että Jeesuksen sovituksen kautta tie kaikkein pyhimpään on auki. Ilta päättyi HU:n hallituksen puheenjohtajan Matti Hernesahon toimittamaan ehtoolliseen. Tapahtuman puheita voi ostaa Hengen uudistuksen sivuilta.

Lisäksi tapahtumassa oli paljon musiikkia. Aamupäivällä esiintyivät Laura ja Peter Joukainen. Iltapäivällä räppi-kvartetti BigBless ja illemmalla Verso Music -ylistyskokoonpano sekä Pekka Simojoki trio.

KesäSpirit-tapahtuman järjestivät yhteistyössä Hengen uudistuksen kanssa Tampereen, Lempäälän ja Sääksmäen ev.lut. seurakunnat.

Lisätiedot:
Timo Pöyhönen