Kiristyneet koronarajoitukset vaikuttavat seurakunnan joulun ajan toimintaan ja tapahtumiin

Jumalanpalveluksia ja kirkollisia toimituksia lukuun ottamatta Sääksmäen seurakunnan kokoava toiminta ja aikuisten pienryhmätoiminta jäävät tauolle ainakin 21. joulukuuta asti, kun Pirkanmaan alueellisen pandemiaohjausryhmän asettamat uudet rajoitukset astuvat voimaan suunnitelmien mukaan keskiviikkona 2. joulukuuta.

Myös lasten ja nuorten sisätiloissa tapahtuva toiminta pääosin keskeytetään 21. joulukuuta asti, päiväkerhot kokoontuvat ulkona. Nuorten illat siirtyvät verkkoon. Kerhotoiminta kokoontuu porrastetusti erillisen ohjeen mukaan.  19.12 Joulun ihmemaa –tapahtuma perutaan.

Alakoululaisten iltapäiväkerhot jatkavat toimintaansa Valkeakosken kaupungin perusopetusta ja varhaiskasvatusta koskevien linjausten ja ohjeiden mukaisesti.

Kouluruoan ja ylijäämäruoan jakelu pyritään turvaamaan mahdollisimman normaalisti seurakuntatalon Oikokadun puoleisessa päädyssä. Jouluruokapussi jaetaan asiakkaille seurakuntatalolta. Toivon talo suljetaan 2.12 alkaen.

Sielunhoito ja päivystävä pappi

Seurakunta varautuu sielunhoidon tarpeeseen ja keskusteluapua saa seurakunnasta myös puhelimitse. Päivystävän papin saa kiinni numerosta 040 350 4902 (joka päivä 9-21). Henkilökunnan yhteystiedot löytyvät kotisivujen Yhteystiedoista.

Jumalanpalvelukset suoratoistetaan Youtube-kanavalle

Jumalanpalvelukset pidetään ilman läsnä olevaa seurakuntaa seuraavien kolmen viikon ajan. Kirkkolain mukaan jumalanpalvelusten ja kirkollisten toimitusten jatkuminen on turvattava kaikissa olosuhteissa.

Kirkkotilaan voidaan maanantaista 30. marraskuuta alkaen ottaa samanaikaisesti korkeintaan kymmenen ihmistä sisältäen jumalanpalveluksen toimittajat ja kirkon palveluskunnan.

Hautaan siunaamisessa läsnä vain lähimmät

Hautaan siunaamisissa voivat olla läsnä vainajan kaikkein lähimmät omaiset, vaikka tämä ylittäisikin annetun kymmenen henkilön rajan.

Muissa kirkollisissa toimituksissa paikalla voi olla enintään kymmenen ihmistä seurakunnan työntekijät mukaan lukien. Perhejuhlien, kuten ristiäiset ja häät, siirtämistä on syytä harkita yksityistilaisuuksia koskevien uusien ohjeiden mukaisesti.

Jouluaatto ja joulunpyhät

Jouluaaton ja joulunpyhien tilaisuuksista päätetään lähempänä. Noudatamme terveysviranomaisten linjauksia ja tiedotamme joulun tilaisuuksista myöhemmin. Kauneimmat joululaulut- tilaisuuksia ei järjestetä. 20.12. Kappelikirkon Valomerkki-messussa lauletaan joululauluja. Tilaisuus suoratoistetaan seurakunnan Youtube-kanavalle.

Seurakunnan työntekijät käyttävät kasvomaskia kaikissa tilaisuuksissa ja työtehtävissä myös silloin, kun turvavälit on mahdollista toteuttaa.

Korjattu 1.12. klo 19.40 päiväkerhot kokoontuvat ulkona, ei perhekerhot.

2020-12-01 13:33:00.0