Seurakunnan diakoniatyöltä voi nyt hakea korona-avustusta

Sääksmäen seurakunnan diakoniatyö jakaa näistä varoista korona-avustuksia taloudellisia menetyksiä koronan vuoksi kokeneille Valkeakosken kaupungin alueella vakituisesti asuville täysi-ikäisille henkilöille.

Mikäli korona on aiheuttanut ansionmenetystä esimerkiksi lomautuksen, työpaikan irtisanomisen tai muun tähän rinnastettavan tilanteen myöstä, voit anoa korona-avustusta oheisella lomakkeella. Voit tulostaa lomakkeen itse tai hakea sen seurakunnan diakoniatyöntekijöiltä seurakuntatalolta (Valkeakoskenkatu 27).

Avustussumma on suuruudeltaan 300–500 euroa. Hakuaika on 21.5.2021 mennessä. Kaikki hakemukset käsitellään diakoniatiimissä hakuajan päättymisen jälkeen ja päätöksestä ilmoitetaan henkilökohtaisesti.

Hakemuksesta tulee käydä ilmi, miten korona on vaikuttanut kotitalouden taloudelliseen tilanteeseen. Avustusta ei myönnetä sakkoihin tai lainoihin eikä yritystoimintaan. Avustusta ei anneta rahana hakijalle, vaan avustuksella voidaan maksaa esimerkiksi laskuja tai myöntää ruokaostokortteja. Hakijan elämäntilanne arvioidaan tapauskohtaisesti, eikä hakeminen tarkoita avustuksen saamista.

Avustuksen käsittelemiseksi tarvitsemme kirjallisen suostumuksen tietojen tallentamista ja käsittelyä varten ja kirjallisen valtuutuksen tietojen tarkistamiseen tarvittaessa muilta viranomaisilta. Suostumus- ja valtuutuskaavake hakemuslomakkeen mukana. Hakemuksen liitteeksi tarvitsemme myös kuukauden tiliotteen ja toimeentulotukipäätöksen, jos olet oikeutettu siihen. Täytä hakemus huolellisesti ja muista liitteet ja allekirjoitus. Emme käsittele puutteellisia hakemuksia.

Avustushakemus liitteineen palautetaan seurakuntatalolle diakoniatyöntekijöille tai diakonian aulassa olevaan postilaatikkoon hakuajan puitteissa. Voit myös postittaa hakemuksen osoitteella Päivi Isomäki, Sääksmäen seurakunta, Valkeakoskenkatu 27, 37600 Valkeakoski. Sähköpostilla lähetettyjä hakemuksia ei käsitellä.

Hae korona-avustusta:

• tulosta tai nouda hakemuslomake ja täytä se huolellisesti
  • tulosta tai nouda tulo- ja menotietolomake ja täytä se huolellisesti
  • tulosta tai nouda suostumus- ja valtuutuslomake
  • muista allekirjoitukset
  • laita liitteeksi kuukauden tiliote ja mahdollinen toimeentulotukipäätös
  • toimita hakemus (3 sivua) ja liitteet seurakuntatalolle​​​​​​​

TULOSTA TÄSTÄ HAKEMUS

Voit noutaa hakemuksen myös diakoniatoimistosta.  (Uutista päivitetty 20.4. klo 11.19, korona-avustushakemuksesta lisätty päivitetty versio)

Avustuksen hakemiseen liittyvissä kysymyksissä voit olla yhteydessä diakoniatyöntekijöihin

Päivi Isomäki 040 744 1648, paivi.isomaki@evl.fi

Terhi-Maria Ekman 040 7762782, terhi-maria.ekman@evl.fi