Joulun hartaudet ja messut Sääksmäen seurakunnassa

Joulun vieton Sääksmäellä aloittaa perinteinen jouluaaton aattohartaus klo 14.00 Metsäkansan kirkossa.  Aattohartauden toimittaa Matti Neulanen ja kanttorina on Hannu Kahilakoski. Aattohartaudessa lauletaan perinteisiä jouluvirsiä.

Perheiden joulua vietetään klo 14 alkavassa perhekirkossa Kappelikirkossa.

Musiikista vastaa kasvatuksen kanttori Helga Anttikoski ja hartaudesta Arni Hukari.

Sääksmäen kirkossa jouluaaton tapahtumiin kuljetaan Arni Hukarin ja Ulla-Mari Hutkon kanssa klo 15.30 alkavassa Perheiden joulussa. Musiikista vastaa kanttori Maaret Manni-Korpi ja viulistina on Jasmiina Korpi.

Perheiden joulu – tapahtumat sopivat kaikenikäisille, mutta erityisesti niiden toteutuksessa on ajateltu perheen pienimpiä.

Kappelikirkon aattohartaus alkaa klo 15.30 ja sen toimittaa Lotta Maijala, kanttorina on Helga Anttikoski.

Sääksmäen kirkossa vietetään vielä aattohartaus, joka alkaa klo 17.00. Aattohartauden toimittaa Lotta Maijala ja kanttorina on Maaret Manni-Korpi. Tilaisuudessa laulaa Reijo Äyhönen.

Joulupäivän 25.12 aloittaa jouluaamun sanajumalanpalvelus Sääksmäen kirkossa. Kirkkoon kokoonnutaan aamuvarhain eli klo 7.00 ja jumalanpalveluksen toimittaa kirkkoherra Markku Antola avustajanaan Anja Peräkääly. Kanttorina jumalanpalveluksessa on Helga Anttikoski. Tilaisuudessa laulaa Paula Valtamo.

Joulupäivän messua vietetään Kappelikirkossa klo 9.00. Liturgina on Matti Neulanen ja kanttorina Maaret Manni-Korpi.

Tapaninpäivän 26.12. aamumessussa Metsäkansan kirkossa liturgina on Teemu Salminen ja kanttorina Tuija Peltokoski. Messu alkaa klo 10.00.

PERUTTU! Ritvalan Köörin tapaninpäivän joulukonsertti alkaa klo 18 Sääksmäen kirkossa. Puheen pitää teologian tohtori Tuukka Kauhanen. Tervetuloa!

Kappelikirkon jouluhartaudet ja jumalanpalvelukset striimataan (osa) seurakunnan YouTube-kanavalle. Sääksmäen kirkon ja Kappelikirkon tilaisuudet voi lisäksi kuunnella verkkoradion kautta.

Tapahtumatietoihin voi tulla viime hetken muutoksia.

TERVEYTURVALLISUUS JOULUN AIKAAN

Sääksmäen seurakunnan jumalanpalveluksissa, hartauksissa, kirkollisissa toimituksissa osallistujamäärät voivat olla enintään 1/3 osaa tilan maksimimäärästä: Sääksmäen kirkko 160, Kappelikirkko 90 ja Metsäkansan kirkko 80.

Koronapassia käytetään ns. yleisötilaisuuksissa, kuten Kauneimmissa joululauluissa, konserteissa ja muissa joulutilaisuuksissa. Koronapassin käyttö mahdollistaa kokoontumisrajoitusten ylittämisen (enintään 20 henkilöä).

Koronapassia ei kysytä alle 16-vuotiailta eikä jumalanpalveluksissa, hartauksissa tai kirkollisissa toimituksissa.

Nämä ohjeet ovat Pirkanmaalla voimassa 7.12.2021- 5.1.2022.

2021-12-17 16:46:00.0