Sääksmäen seurakunnassa toimitetaan piispantarkastus 22.-24.9.2023

Perjantaina 22.9 piispa Matti Repo vierailee Roukon yhtenäiskoululla, jossa koululaisille on järjestetty piispan kyselytunti. Lisäksi piispa vierailee Roukon perhekahvilassa ja terveyskeskuksen päiväkeskuksessa. Lauantaina 23.9 piispa johdattelee seurakunnan työntekijät ja luottamushenkilöt miettimään yhdessä, miltä tulevaisuuden Sääksmäen seurakunta näyttää.  Piispantarkastuksen teemaa ”Luottamusta rakentamassa - samassa joukkueessa” työstetään yhdessä kapitulin konsulttien kanssa. Lauantain työskentely on samalla osa seurakunnan uuden strategian valmistumista.

Kolmipäiväisen vierailun aikana piispa Matti Repo tutustuu seurakunnan toimintaympäristöön sekä tapaa seurakunnan työntekijöitä, luottamushenkilöitä ja seurakuntalaisia.

Piispantarkastuksen päättää piispanmessu Sääksmäen kirkossa sunnuntaina 24.9. klo 10. Messun jälkeen Pappilanniemessä on kaikille avoin lähetyslounas sekä kirkkokahvit. Lopuksi kuullaan piispantarkastuksen päätössanat.

Tarkastusdelegaatioon kuuluvat piispa Matti Repo, vs. kirkkoherra, lääninrovasti Jari Kemppainen, pappisasessori Leena Sorsa, talousjohtaja Anneli Hell, hallintopastori Lotta Maijala, tiedottaja Marjaana Paso, kirkkovaltuuston puheenjohtaja Riikka-Leena Eerola-Nieminen sekä kirkkoneuvoston varapuheenjohtaja Antti Selkee.

Piispantarkastus on säännöllisin välein toistuva piispan ja seurakunnan välinen yhteistyöprosessi, jossa piispa keskustelee seurakunnan työntekijöiden ja luottamushenkilöiden kanssa seurakunnan asioista. Samalla arvioidaan nykytilannetta ja pohditaan yhdessä tulevaa. Edellisen kerran piispantarkastus pidettiin vuonna 2015. Kirkkoherrana tuolloin oli Markku Antola.

Mon Sep 18 14:29:49 EEST 2023