Tietosuojaseloste kasvatuksen kerhojen ja ryhmien osallistujarekisteri

Rekisterinpitäjä

Sääksmäen seurakunta

Ulla-Mari Hutko, ulla-mari.hutko@evl.fi

Tietosuojayhteyshenkilö

Mika Akkanen, tietosuojavastaava.tampere@evl.fi

Rekisterin nimi

Kasvatuksen kerhojen ja ryhmien osallistujarekisteri.

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus ja oikeusperuste

Yhteydenpito kasvatuksen (varhaiskasvatus, varhaisnuoriso, nuoriso, nuoret aikuiset, koulu-ja oppilaitostyön) kerhojen ja ryhmien osallistujiin. OIkeutettu etu.

Rekisterin henkilöryhmät ja tietosisältö

Kerhojen ja ryhmien osallistujien nimi-, yhteystiedot, allergiat ja muut leirin kannalta oleelliset tiedot, sekä huoltajien tiedot.

Tietolähteet

Koottu kerhoihin ja ryhmiin ilmoittautuneiden antamista tiedoista.

Tietojen luovutukset

Tietoja ei luovuteta ulkopuolisille. Tiedot kasvatuksen työntekijöiden ja muun kerhon tai ryhmän henkilökunnan käytössä.

Henkilötietojen säilytysaika

Tiedot hävitetään kerhon tai ryhmän kokoontumiskauden päättyä.

Rekisteröidyn oikeudet

Rekisteröidyllä on oikeus:

• Pyytää kirjallisesti rekisterinpitäjältä pääsy häntä itseään koskeviin henkilötietoihin sekä oikeus pyytää kyseisten tietojen oikaisemista tai poistamista.

• Pyytää rekisterinpitäjältä häntä itseään koskevien henkilötietojen käsittelyn rajoittamista tai vastustaa käsittelyä sekä oikeutta siirtää tiedot järjestelmästä toiseen.

• Niiltä osin kuin henkilötietojen käsittely perustuu rekisteröidyn suostumukseen, oikeus peruuttaa suostumus milloin tahansa, tämän vaikuttamatta suostumuksen perusteella ennen sen peruuttamista suoritetun käsittelyn lainmukaisuuteen.

• Tehdä valitus henkilötiedon käsittelystä kansalliselle valvontaviranomaiselle, jos rekisteröity katsoo, että häntä koskevien henkilötietojen käsittelyssä rikotaan EU:n yleistä tietosuoja-asetusta. Tämän oikeuden käyttäminen ei rajoita kirkkolain (1054/1994) mukaisia muutoksenhakukeinoja.

Kansallisen valvontaviranomaisen yhteystiedot ovat:

Tietosuojavaltuutetun toimisto

PL 800, Lintulahdenkuja 4, 00530 Helsinki