Ikääntyvät ja vanhukset

Diakoninen vanhustyö tarjoaa mahdollisuuden luottamuksellisiin keskusteluihin hengellisistä, henkilökohtaisista tai taloudellisista asioista. Voit pyytää diakoniatyöntekijää myös kotikäynnille. Diakoniatyöntekijä tapaa vanhuksia koti- ja laitoskäynneillä, diakonian vastaanotolla ja seurakunnan tilaisuuksissa. Mikäli avuntarve on käytännöllistä, etsimme yhdessä ratkaisua asiaan.

Keskustelut ovat sielunhoidollisia ja mielenterveyttä tukevia. Erityisesti huomioidaan ikäihmisten hengelliset ja henkiset tarpeet. Mietitään yhdessä esim. kotona pärjäämistä, ihmissuhteita sekä terveyteen ja sairauteen liittyviä kysymyksiä.

Diakonisen vanhustyön yhteyshenkilönä seurakunnassasi toimii diakoniatyöntekijä
Pihla Mulkahainen, 040 553 1007
. Voit olla yhteydessä myös muihin diakoniatyöntekijöihin.

Apua vanhuksille muualla

Lähitori Kirkkotie 6, Wäinämöinen 1. kerros, maanantaisin ja keskiviikkoisin klo 9.30 – 12

Ikäneuvo 040 733 3949 on Pirkanmaan 16 kunnan (Akaa ja Urjala, Hämeenkyrö, Ikaalinen, Kangasala ja Pälkäne, Lempäälä, Nokia, Pirkkala ja Vesilahti, Sastamalan ja Punkalaidun, Valkeakoski, Virrat, Ruovesi ja Ylöjärvi) yhteinen ikäihmisten neuvontapuhelin, josta saat apua arjen isoihin ja pieniin pulmiin. Puhelimeen vastataan arkisin klo 8.30–16.00.

Pirkanmaan hyvinvointialue

Valkeakosken Vanhusneuvosto Vanhusneuvosto

Mieltä voivat järkyttää monenlaiset yllättävät tapahtumat. Tukea vaikeaan tilanteeseen saa esimerkiksi seurakunnan diakoniatyötekijöiltä tai papeilta.

Apua elämän kriiseihin