Vapaaehtoisena seurakunnassa

Sääksmäen seurakunnassa on vapaaehtoisille paljon mielekästä tekemistä. Voit tulla mukaan auttamisen halusta, taitojasi kehittämään, jakamaan osaamistasi yhteiseksi hyväksi tai ihan vain viihtymään yhteisen tekemisen merkeissä!

Et ole yksin vapaaehtoisena, vaan olet osa vapaaehtoisten suurta ryhmää. Vapaaehtoisena tutustut toisiin ihmisiin ja voit olla mukana juuri sen verran kuin sinulle on mahdollista. Vapaaehtoistyö on palkatonta, mutta se tuo tullessaan paljon hyvää, mm. ystävyyssuhteita ja vastapainoa tavalliseen arkeen.

Seurakunnassamme moni asia jäisi tekemättä ja moni ihminen kohtaamatta ilman vapaaehtoisia ja vapaaehtoistoimintaa.  Jokainen on tervetullut mukaan niillä lahjoilla joita itsellä on. Erityisosaamista ei tarvita, sillä  jokaiseen tehtävään saat perehdytyksen ja tukea. Vapaaehtoisille järjestetään vuoden mittaan tapaamisia ja tarvittaessa koulutusta. Kaikille vapaaehtoisille yhteinen kiitosjuhla järjestetään kerran vuodessa.

Olisiko paikkasi esim.

• Kohtaamispaikalla emäntänä tai isäntänä
  • Raamattu- tai muun pienryhmän vetäjänä
  • Ystävänä yksinäiselle tai vanhukselle
  • Saattohoidossa
  • Vainajan kantamisessa
  • Erilaisissa talkoissa ja järjestelytehtävissä
  • Tapahtumien suunnittelussa
  • Jumalanpalveluksen monenlaisissa tehtävissä
  • Valomerkki-yhteisössä
  • Musiikin parissa
  • Hartauksien pitäjänä
  • Lipaskerääjänä hyväntekeväisyyskeräyksissä

Vai haluaisitko tehdä jotain ihan muuta ja uutta? Otamme erittäin mielellämme vastaan kaikki uudet toimintaideat. Toteutetaan ideasi yhdessä!

Vapaaehtoistyön yhteyshenkilönä seurakunnassa toimii diakoniatyöntekijä Pihla Mulkahainen, 040 553 1007, pihla.mulkahainen@evl.fi.