Jumalanpalvelukset ja uskonelämä

Näiltä sivuilta löydät jumalanpalvelus- ja uskonelämään liittyvät ryhmät ja toimintamuodot.

Ajankohtaiset jumalanpalvelukset ja muut hengelliset tilaisuudet löydät tapahtumakalenterista.

Kotiehtoollinen

Mikäli ehtoolliselle tuleminen on vaikeaa, voit pyytää kotiehtoollista. Ehtoollisen saa halutessaan kirkossa omalle paikalle, kun käy kertomassa toiveensa ennen messua ehtoollisen toimittajille tai vinkkaa rohkeasti ehtoollisen aikana.

Jumalanpalvelukset

Jumalanpalveluksessa saamme olla yhdessä rakastavan Jumalan edessä. Voimme hiljentyä ja rauhoittua elämän hyörinän keskellä sekä kokea yhteyttä toisten kanssa. Seurakunta myös rukoilee kastettujen, avioliittoon kuulutettavien ja hautaan siunattujen puolesta. Jumalanpalveluksessa Jumala palvelee meitä sanan ja Pyhän ehtoollisen välityksellä

Monimuotoiset jumalanpalvelukset

Jumalanpalvelukset ovat erilaisia musiikiltaan ja muulta toteutukseltaan. Monimuotoisuus antaa rikkaalla tavalla mahdollisuuden hiljentyä ja kokea elämyksiä yhdessä. Seurakunnassamme toteutetaan perinteisen messun ja sanajumalanpalveluksen lisäksi muunlaisia jumalanpalveluksia.

Valomerkki-messuissa  ja muissa lapsille ja perheille suunnatuissa messuissa eri sukupolvet kohtaavat toisensa. Niissä musiikkia, rukousta ja Raamatun lukua toteutetaan lapset huomioon ottaen. Niiden sisältö tukee lasten kristillistä kasvatusta.

Tule mukaan kehittämään jumalanpalveluksia

Ihmiset ja aika muuttuvat, myös jumalanpalveluselämä muuttuu. Kutsumme Sinua antamaan osaamistasi ja ideoitasi jumalanpalvelusten suunnitteluun ja toteuttamiseen. Sinun tehtävänäsi voi olla tervetulotoivotuksen esittäminen, Raamatun ja esirukouksen lukeminen, kolehdin kanto, rukous jumalanpalveluksen puolesta, saarnan toteuttaminen yhdessä papin kanssa, musiikin toteuttaminen yhdessä kanttorin kanssa tai kirkkokahvien järjestäminen.

Tervetuloa mukaan kehittämään jumalanpalveluksia ja kokemaan osallistumisen iloa!