Varhaiskasvatuksen toiminta kaudella 2022-2023

Kerhoja ei pidetä arkipyhinä, eikä koulujen kesä-, syys-, joulu- ja hiihtolomalla, eikä hiljaisella viikolla 25.3. - 29.3.2024

Lasten kerhot

Liiksapäiväkerho 3-6 vuotiaille, Kullervontie 2, tiistaisin ja torstaisin 9.00 - 11.30

Muksukerho 2-3 vuotiaille, Roukon yhtenäiskoulun kerhotila, Roukontie 24, maanantaisin ja torstaisin 9.00 - 11.00

Temppukerho 3-6 vuotiaille, Kappelikirkko, Kangaskatu 4, maanantaisin 1.ryhmä16.45 - 17.30 , 2.ryhmä 17.40 - 18.25, 3. ryhmä 18.30 – 19.15

Seikkailukerho 4-6 vuotiaille, Roukon yhtenäiskoulun kerhotila, Roukontie 24, tiistaisin klo 17.00 - 18.30

Kerho tukee monipuolisen toiminnan kautta lapsen kokonaisvaltaista kasvua ja kehitystä. Otamme lapsen vastaan kaikkine iloineen ja suruineen. Lapsi oppii toimimaan ryhmän jäsenenä, nauttii yhdessäolosta sekä kokee tekemisen riemua. Kerhoissa on erilaisia painotuksia ja niissä lasta opetetaan käyttämään ja kokeilemaan eri välineitä ja hän saa kokemuksia yrittämisestä ja onnistumisen iloa. Uskonnollisen kasvatuksen pääpaino on avoimessa ja turvallisessa keskustelussa.

MITÄ KERHOISSA TEHDÄÄN?

• leikitään, lauletaan ja liikutaan

• askarrellaan ja tehdään kivoja tehtäviä

• syödään eväitä ja harjoitellaan pöytätapoja

• pidetään pieni hartaushetki

Kerhokausi kestää elokuusta - toukokuuhun, kerhopaikkaa haetaan maaliskuun kerhohaussa.
Kesken kauden voit hakea paikkaa tästä

Perhekahvilat

Roukon yhtenäiskoulun kerhotila, Roukontie 24, tiistaina ja perjantaina klo 9.30 - 11.30

Muut:

Vauvakahvila, Koulukatu 6A, maanantaisin 13.00 - 15.30 sekä perjantaisin 9.30 - 11.30

Taaperokahvila, Koulukatu 6A, maanantaisin 9.30 – 11.30 ja tiistaisin klo 9.30 - 11.30

Perhekahvilaan ovat tervetulleita kaikki lapset hoitajineen tai vanhempineen. Aikuiset saavat siellä tilaisuuden keskustella mielen päällä olevista jokapäiväisistä iloista ja huolista. Lapset viihtyvät ikäistensä seurassa leikkien ja askarrellen. Tarjolla kahvia, teetä ja mehua.

Iltapäivätoimintaa pienille koululaisille

Iltapäivätoimintaa järjestetään jokaisena arkikoulupäivänä klo 12-16. Iltapäivätoimintapisteet:

Roukko ja Kärjenniemi

Lisää iltapäivätoiminnasta

SUNNUNTAIPYHÄKOULU

kokoontuu Sääksmäen kirkossa sunnuntaisin klo 10 messun yhteydessä lukuun ottamatta konfirmaatio- ja perhemessuja. Pyhäkoulu on lasten oma kirkkohetki, jossa hiljennytään, rukoillaan, lauletaan ja kerrotaan Raamatun kertomuksia.

SYNTYMÄPÄIVÄONNITTELUT

Seurakunta muistaa jokaista 2-, 3-, ja 4-vuotta täyttävää lasta hänen syntymäpäivänään. Kaksi- ja kolmevuotiaat saavat postia kotiin, neljävuotiaalle tuodaan lahjakirja henkilökohtaisesti. Onnittelija saapuu ilmoitettuna ajankohtana klo 17- 19 välisenä aikana. Vierailuun ei tarvitse valmistautua. Onnittelija tuo sinulle synttärilahjan.

Onnittelukäynnin aikaa voit muuttaa, tarkentaa, tai perua kokonaan ottamalla yhteyttä sähköpostilla terhi.ilvanka@evl.fi tai Mikäli haluatte muuttaa tai peruuttaa onnittelukäynnin voitte tehdä sen tästä

PERHEMESSUT JA MUUT TAPAHTUMAT

Koko perheelle tarkoitetut Valomerkki - loistavat messut ovat pääsääntöisesti kuukauden viimeisenä sunnuntaina klo 16 Kappelikirkolla. Messuissa on rento ja välitön tunnelma ja perheen pienimmillä on mahdollisuus temmeltää vapaasti. Lisäksi hieman vanhemmille lapsille on järjestetty omaa ohjelmaa.  Perhemessuun halutaan kutsua koko perhe niin aikuiset kuin lapset. Lisäksi perheen koko lähipiiri niin kummit kuin isovanhemmatkin ovat sydämellisesti tervetulleita tapahtumaan. Valomerkki messuja voit myös seurata live-striiminä Youtubessa Sääksmäen seurakunnan kanavalta.

YHTEYSTIEDOT:

Kasvatuksen toimialajohtaja Ulla-Mari Hutko, 040 744 1637, ulla-mari.hutko@evl.fi

Varhaiskasvatuksen toimisto, Valkeakoskenkatu 27, 37600 Valkeakoski

Vastaava lastenohjaaja Simo Suontausta, 040 511 3104 , simo.suontausta@evl.fi