Perhe ja parisuhde

Seurakunnasta saa tukea perheen arkeen, parisuhteen hyvinvointiin ja vanhemmuuteen.  Seurakunnassa hyväksytään ja arvostetaan erilaisia ja monimuotoisia perheitä.  Diakonisen perhetyön tavoitteena on tukea syrjäytymisvaarassa olevia perheitä sekä tehdä ennaltaehkäisevää perhetyötä. Perheiden tukeminen tapahtuu keskusteluiden, kotikäyntien ja taloudellisen avun kautta.  Toimimme yhteistyössä hyvinvointialueen, Valkeakosken kaupungin ja muiden paikallisten toimijoiden kanssa.

Diakonisen perhetyön yhteyshenkilönä Sääksmäen seurakunnassa toimii diakoniatyöntekijä Inka Valtamo, 040 744 1638. Voit olla yhteydessä myös muihin diakoniatyöntekijöihin.

Tukea perheen, kasvatuksen, parisuhteen ja eron kysymyksissä saat kriisin yllättäessä perheasiain neuvottelukeskuksesta Linkki avautuu uudessa välilehdessäTampereella tai Hämeenlinnassa. Keskustelut ovat luottamuksellisia ja maksuttomia. Asiakkaaksi voi hakeutua, vaikka ei olisi evankelisluterilaisen kirkon jäsen.

Neuvottelukeskus tarjoaa keskusteluapua parisuhteen ja perheen kysymyksissä kun
• on vaikea puhua toisen kanssa
• koetaan vieraantumista läheisessä ihmissuhteessa
• seksielämä ei suju
• uskottomuustilanteissa
• jatkuvat riidat raastavat parisuhdetta
• perheessä on ristiriitoja
• erokysymykset mietityttävät
• tarvitaan erosovittelua

Perheväkivalta

Hae apua! Jos joudut kohtaamaan omassa kodissasi väkivaltaa, älä jää asian kanssa yksin. Hae rohkeasti apua ja ilmoita poliisilleLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Voit myös ottaa yhteyttä diakoniatyöntekijään tai kirkon perheasiain neuvottelukeskukseenLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai soittaa Palvelevaan puhelimeenLinkki avautuu uudessa välilehdessä tai kirjoittaa tilanteestasi Palvelevaan nettiinLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa tai hyväksikäyttöä koskien apua saa muun muassa kunnallisista kasvatus- ja perheneuvoloista, yliopistollisten ja muiden keskussairaaloiden lastenpsykiatrisista yksiköistä.

Perheille apua muualta

Pirkanmaan hyvinvointialue

Mannerheimin lastensuojeluliitto Mll Valkeakosken paikallisyhdistys ry

Pelastakaa lapset Valkeakosken Pelastakaa Lapset ry

Väritettävä kalenteri 2024

Parisuhteen pieniin tai isoihin huoliin kannattaa hakea rohkeasti apua. Seurakuntien perheasiain neuvottelukeskukset tarjoavat apua eri puolilla Suomea.

Hae apua parisuhdeongelmiin

Perheneuvonnassa on mahdollista keskustella koulutettujen ammattilaisen kanssa parisuhteesi tai perheesi vaikeuksista tai oman elämäsi solmukohdista. Voit tulla yksin, parina tai perheenä. Palvelu on maksuton.

Kirkon perheneuvonta auttaa maksutta