Toimintaa lapsille ja perheille

Meiltä löytyy monenlaista puuhaa lapsiperheille. Vauvakahvila, taaperokahvila sekä perhekahvila kutsuvat mukaan uusia perheitä. Lasten kerhot alle kouluikäisille liikuttuvat, luovat kokemuksia ja opettavat uutta Taivaan Isästä. Lasten tapahtumissa voit törmätä Otto Kirkonrottaan ja hänen kavereihinsa, jotka hekin haluavat tutustua uusiin ystäviin. Seurakunta järjestää myös iltapäivätoimintaa Kärjenniemen ja Roukon yhtenäiskoulussa pienille kouluikäisille.

Lisäksi järjestämme useita toimintaleirejä tytöille ja pojille, perheleirejä sekä kummi-isovanhempi leiri perinteisesti tammikuussa. Leirit järjestetään pääsääntöisesti Pappilanniemen kurssikeskuksessa.

Pyhäkoulut ja Valomerkki-messut ovat myös säännöllistä toimintaamme.

Varhaiskasvatuksen ja perhetyön pääpaino on koko perheen kohtaamisessa ja vanhemmuuden tukemisessa ja kristillisessä kasvatuksessa.

Facebook: Sääksmäen seurakunnan lapset ja perheet | Instagram: Saaksmaensrk_lapsetjaperheet | Youtube: Sääksmäen seurakunnan lapset ja perheet

Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta". (Mark. 10:14).

Yhteystiedot:

Kasvatuksen ja diakonian toimialajohtaja Ulla-Mari Hutko 040 744 1637, ulla-mari.hutko@evl.fi

Vastaava lastenohjaaja Simo Suontausta 040 511 3104, simo.suontausta@evl.fi

Lasten ja nuorten leirien maksuvapautukset

Hankalassa taloudellisessa tilanteessa on mahdollista hakea maksuvapautusta seurakunnan järjestämistä lasten ja nuorten leireistä sekä rippikouluista. Maksuvapautusanomus täytetään ja toimitetaan seurakuntaan. Maksuvapautusanomuksia voi hakea seurakuntatalolta diakoniatyön aulasta. Paperinen hakemus palautetaan diakonian postilaatikkoon. Asian käsittelyn aikana diakoniatyöntekijä ottaa yhteyttä perheeseen.

Lisätiedot ja hakemukset kasvatuksen toimialajohtaja Ulla-Mari Hutko, 040 744 1637, ulla-mari.hutko@evl.fi

tai diakoniatyöntekijä Inka Valtamo, 040 744 1638, inka.valtamo@evl.fi