Sääksmäen seurakunnan brändiuudistus on valmis

lintu, logo, risti, ankkuri, vene, sydän

Seurakunnan uusi logo

Sääksmäen seurakunnan brändiuudistus

Sääksmäen seurakunta on toteuttanut brändiuudistuksen, jossa näkyvät uuden strategian arvojen perusta usko, toivo ja rakkaus. Brändiuudistuksessa laitettiin uusiksi seurakunnan logo, värit ja fontit sekä määriteltiin kuvakonseptit. Uusi brändi heijastaa tulevaisuuden seurakuntaa, jossa korostuu avoimuus, vuorovaikutteisuus ja yhteisöllisyys, mutta se muistuttaa myös seurakunnan hengellisestä olemuksesta.

Logossa uskoa ja toivoa kuvaavat risti ja ankkuri, rakkautta sydän. Palasista muodostuvassa logossa koko alaosaa hallitsee kyyhkynen, joka on sekä Pyhän Hengen että rauhan vertauskuva. Värit ovat arvokas syvänsininen ja sahraminkeltainen.

Seurakunta halusi uusia brändi-ilmeen osana strategiatyön päättymistä, viestinnän kehittämistä ja myös yhtenäisyyden vuoksi. Vuoden 2024 aikana seurakunta siirtyy Valkeakoskenkadulta väistötiloihin, joten yhtenäisen visuaalisen ilmeen rakentaminen oli välttämätöntä.

Brändiuudistuksen suunnitteli ja toteutti markkinointitoimisto Kupli yhdessä seurakunnan viestintätiimin kanssa

Thu Nov 23 12:32:00 EET 2023