Sääksmäen seurakunnan kirkkoherra Timo Waris on irtisanoutunut virastaan

Tampereen hiippakunnan tuomiokapituli ja Sääksmäen seurakunnan kirkkoherra Timo Waris ovat 28.2.2024 tehneet sopimuksen Timo Wariksen virkasuhteen päättymisestä. Sopimuksen mukaisesti Waris on irtisanoutunut kirkkoherran virasta 1.5.2024 lukien. Sopimuksen taustalla on seurakunnassa syntynyt haastava johtamistilanne ja luottamuspula.

Warikselle suoritetaan sopimuskorvauksena viiden kuukauden palkkaa vastaava summa. Tuomiokapituli ja Sääksmäen seurakunta sopivat näistä kustannuksista keskenään erikseen. Waris ei sopimuksen solmimisen jälkeen enää palaa hoitamaan virkaansa.

Seuraavaksi tuomiokapituli pyytää seurakunnan lausuntoa kirkkoherran vaalitavasta ja näkemystä viran erityisistä tarpeista, minkä jälkeen virka julistetaan haettavaksi.

Seurakunnan kirkkoherran viran hoitoa jatkaa tässä vaiheessa rovasti Ari Rantavaara.

Lisätietoja asiasta antaa hiippakuntadekaani Terhi Törmä, sähköposti: terhi.torma@evl.fi

Tiedote kapitulin sivuilla

2024-02-28 16:23:45.0